Sommargrillning

Denna dagen började med att jag och Charlie åkte och veckohandlade. Vi tänkte först göra det igår vilket jag ångrade idag. Vad med folk! Men trots det gick det ganska snabbt ändå. När vi kom hem kom mina vänner T och M med deras barn L och S. 
Samuel och L började med att rusa upp till tv-spelet. Sedan kom de ner och ville bada lite ute och leka vattenkrig. Det blev mest vattenkrig utav det hela då vi än bara har en liten baby bassäng ute. 
Charlie fick istället satsa hårt på att försvara sina bilar från S som också är biltokig och försöka ta de alla eftersom nu var det ju hans bilar tyckte han 😊 de hann ut och bada lite de med. S var nog den som stannade längst i vattnet. Charlie tyckte det blev lite för mycket liv att han bara hade en kort sväng. 
Efter det grillade vi. Det måste man trots allt passa på med så mycket man kan när det är sommar (enligt mig, jag älskar att grilla). Vi grillade kyckling, lite blandade korvar och majskolvar. Till det hade vi ugnsrostade morötter och potatisklyftor. Charlie som också älskar grillat åt med riktigt god aptit. Vilket är härligt att se när han nyligen varit lite dålig. Till efterrätt åt vi jordgubbar. De andra hade glass till med, med jag och Charlie som får leva mjölkfritt för hans allergi åt bara jordgubbarna. 
Eftersom det var en så härlig dag ville vi hade lite lyxigare och drack alkoholfritt bubbel medan vi grillade. Då jag ammar känns alkoholfritt som ett självklart val. 😊
Bubblet serverade jag självklart i mina fina iittala essence champagne glas 😊

Nu sover Charlie och Samuel ligger i sitt rum. Så nu ska jag strax försöka sätta igång att röja undan det sista i köket innan natten 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0