Sista dagen

I morgon ska jag jobba! 😳 jag förstĂ„r inte hur tiden kan gĂ„ sĂ„ fort. Plötsligt har det gĂ„tt ett Ă„r och det Ă€r dags att göra det jag kan för att försöka spara in sĂ„ mĂ„nga förĂ€ldradagar som möjligt för att Charlie sĂ„ slippa förskolan allt för tidigt. Idag har Ă„ngesten varit stor. Ska jag vara ifrĂ„n min lilla bebis en hel dag!? Jag ska jobba 6,45-15,30 med sĂ„ det blir en riktigt lĂ„ng dag. DĂ€remot kommer det inte bli sĂ„ mycket jobba hĂ€r framöver innan han börjar förskolan men lite blir det Ă€ndĂ„. Min förhoppning nu Ă€r att kunna hĂ„lla honom hemma till april. Men med lite tur kanske det kan bli lite lĂ€ngre med.

Idag till lunch passade jag pÄ att göra lunchlÄdor till oss bÄda. Lite för min mamma som ska vara barnvakt i morgon inte har sÄ bra koll med hur man ger man entydigt BLW. Hade hon fÄtt bestÀmma hade maten mixats och matats med. DÄ blev det lÀttare att jag gjorde maten sÄ behöver hon bara vÀrma.

1 stor kyckling filé
2 morötter
2 paprikor
1 burk kokosmjölk
0,5dl sweet chili
Curry
Peppar

SkÀr kycklingen i bitar och bryn. Strimla morötterna och paprikorna och blanda i med kycklingen i stekpannan. Krydda med kryddorna och hÀll pÄ kokosmjölken och sweet chilin. LÄt puttra en liten stund.

Denna mÄltid kostade 43kr att tillaga och rÀcker till 2-3 portioner alltsÄ mellan 14 och 22kr per portion.

 

Kommentarer
Postat av: a n n i k a

Mums!

2016-06-28 @ 16:14:32
URL: http://leavanny.blogg.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0