Köttfärssås till middag

Idag har jag och lilla Charlie varit och träffat mormor och gammel mormor. Charlie älskar att träffa släkten och är inte alls blyg. 
Storebror var under tiden på dagsläger och badade och spelade brännboll. Dock inte helt nöjd över dagen, men jag hoppas det ändras i morgon. Jag tror bog mest han blev lite blyg idag för det inte var några killar från klassen som var med idag. Men han satt ändå och pratade massor om vad de gjort så jag tror nog det var lite roligt i alla fall. 
Nr han hade kommit hem så var vi ute och klippte gräset och vattnade lite. Sen plockade vi några rabarber så Samuel kunde få baka en paj. Det är så otroligt roligt att vi för första gången har lite trädgård så vi kan göra såna saker 😊

Middagen idag bestod av köttfärssås 

600 gram köttfärs
3 morötter
Rester av vitkålen från igår ca 50-100 gram
300 gram champinjoner
2 burkar krossade tomater
1msk tomatpuré 
1msk kalv fond
Vitlök
Chili
Salt och peppar 

Riv moroten och vitkålen, och skiva champinjonerna.
Stek köttfärsen, häll på de rivna morötterna och vitkålen och champinjonerna. Häll på resterande ingredienser och låt småkoka ca 20-30 min. 


Maten idag kostade 80kr att tillaga och räckte till middag idag för alla, 2 kommande middagar och 1 lunch till mig och Charlie. Portionspriset blev 11,5kr.


Såhär såg dagens BLW tallrik ut. Majs är en stor favorit här hemma. Pasta skruvar brukar gå hem bäst men idag hade vi bil pasta istället. Det gick i precis lika bra. Är så roligt att jag har så matglada barn 😊

Kvällen för mig kommer bestå av att städa rent i köket och fixa med tvätt. Lite tv tid blir det med såklart. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0