Chili con carne

Idag har Charlie äntligen varit bra igen! Han har varit så dålig i magen sista tiden att det var så skönt att se idag när han vaknade att han både var bättre och riktigt hungrig igen. Det finns nästan inget bättre att se än ett barn som fullständigt älskar mat 😊
Idag tog jag och Charlie en promenad till köpcentrumet för att köpa presenter till storebror som snart fyller år. Visserligen fyller Charlie år nästan lika snart han med men det var vad Samuel ska få som jag hade bäst koll. Men när jag kom hem såg jag att de hade 20% extra på rean på lekmer så det blir till att beställa massor med presenter därifrån till Charlie. Plus att jag funderar på en lekstuga till honom. Men jag kan inte helt bestämma mig än om han ät för liten 😊

Vi har även hunnit med att varit i lekparken en sväng och gungat. Charlie brukar tjuta av skratt i början och trivs verkligen i gungan. Vilket såklart gör det hela mycket roligare.

Till middag idag gjorde vi chili con carne

700 gram köttfärs
2 burkar krossade tomater
2 burkar kidney bönor
1 gul lök
Sambal oelek
Chilisås
Chili
Vitlök
Salt och peppar

Bryn köttfärs och lök. Skölj bönorna. Häll på tomaterna och bönorna. Ha i resten av ingredienserna efter smak.

Denna måltid kostade ca 80kr att göra och räcker till 8 portioner. Alltså 10kr per portion.

Charlies BLW tallrik. Självklart ska man få majs till maten idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0