Enkel snitzel efter en lång dag

Idag har dagen kännts otroligt lång. Den började klockan 5 i morse när klockan ringde. Bara det kändes otroligt tidigt när jag är van vid att gå upp en timme senare när jag ska jobba. Men sambon har börjat nytt jobb och då innebär det att jag får sköta lämningen av små grabbarna på förskolan. Men när jag kunde komma hem och äta runt lunchtid så kändes det helt klart lite lättare. När jag ändå var hemma fick jag snabbt fundera ut vad dagens middag skulle bestå utav. Valet var ganska enkelt det blev snitzel fylld med ost och salami. Vilket smakade fantastiskt. Jag trodde det skulle kännas mer ovant när man inte hade panering på snitzeln men det gick helt okej. Till det hade vi broccoli och bea sås. Det kändes skönt att helt enkelt kunna äta något lättlagat efter denna långa dag. Trots att dagen egentligen inte var så jobbig när man nu tänker efter :-)

Lunchen idag blev också kanon. Jag kände mig lite trött på bacon och hade chorizo korv i kylen med 95% kött. Kombinera det med äggröra så blev det riktigt mättsamt och bra.

Men nu ska jag vila på soffan och titta på dagens avsnitt av familjen annorlunda. Tyvärr säsongens sista. Men med lite tur kommer det säkerligen flera säsonger utav det :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0